FANDOM

Mento

Mento

Płeć Mężczyzna
Prawdziwe imię Steve Dayton
Określenie Mento
Pochodzenie nieznane
Pobyt nieznane
Gatunek Meta-człowiek
Przynależność Doom patrol
Przyjaciele Negative Man
Robot Man
Rodzina Elasti-Girl (żona)
Bestia (adoptowany syn)
Umiejętność telepatia
hipnoza
telekineza
Broń Hełm
Nie lubi Bractwa zła
Pierwszy raz w Homecoming, Part I

Mento jest liderem grupy superbohaterów : Doom patrol.

Historia Edytuj

Mento i jego koledzy z drużyny, od czasu do czasu udaremniali złe plany Mózga i jego Bractwa zła. Zanim Bestia nie opuścił, Mento nigdy nie traktował chłopaka za pełnoprawnego członka Doom patrol. Ich związek był niespokojny z powodu surowej i krytycznej postawie Mento, która była ostatecznym powodem, dla którego Bestia opuścił drużynę.

Gdy Doom patrol został schwytany po zbadaniu najnowszego planu Bractwa, wysłał mentalną wiadomość do Bestii, który razem z tytanami pośpieszyli im na ratunek. Mimo, że udało się uratować Doom patrol przed pewną zagładą, Mento zarzucił Bestii, że pozwolił Bractwu odejść. Wciągnął chłopaka z powrotem do drużyny oraz odmówił asysty ze strony tytanów, twierdząc, że tylko Doom patrol był wystarczająco wykwalifikowany, aby sobie z nimi poradzić. Jednak Mózg to przewidział, przez co mógł ich wyłapać jeden po drugim, aż pozostali tylko Mento i Bestia. Chłopak ponownie się zbuntował przeciwko uporowi Mento, zmuszając go do ponownego przemyślenia jego sposobów.

Wraz z utraconymi członkami Zagłady Doom, które zostały uratowane przez Tytanów, obie drużyny w końcu zdołały pokonać Bractwo po raz kolejny. Kiedy rozstali się, Mento wyraził szacunek Tytanom i obiecał pomoc w pokonaniu Bractwa.

Umiejętności Edytuj

Mento posiada niezwykłe zdolności umysłowe, które mogą (za pomocą hełmu) zostać wykorzystane jako niszczycielskie podmuchy energii. Jest zdolny do czytania umysłu innej osoby, a także do wywoływania psychicznego snu.

Występy Edytuj

Sezon 5 Edytuj